Polski Manchester, czyli po prostu Łódź

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
28 września 2017

W dniu 19 września 2017 roku nasza  klasa IV Tt wyruszyła luksusowym pociągiem IC do polskiego Manchesteru. Łódź przywitała nas piękną słoneczną pogodą. Nasze zwiedzanie połączone było z nauką pilotażu i przewodnictwa turystycznego. Pierwszym punktem wycieczki było muzeum Se-Ma-For, gdzie poznaliśmy zasady tworzenia animacji poklatkowej i budowania scenografii. Zobaczyliśmy scenografię do nagrodzonego Oskarem filmu animowanego „ Piotruś i wilk”.

Następnie rikszami  udaliśmy się w dalszą podróż do najdłuższej handlowej ulicy Europy . Magię ulicy Piotrkowskiej tworzą obiekty secesyjne, łódzkie pomniki – Juliana Tuwima siedzącego na ławeczce, Artura Rubinsteina grającego na fortepianie, Władysława Reymonta siedzącego na podróżnym kuferku oraz łódzkich fabrykantów końca XIX wieku. Atmosfera Łodzi to także Aleja Gwiazd oraz liczne restauracje i puby. Na placu Wolności zaopatrzeni w latarki wpuściliśmy się w kanał , czyli  zwiedziliśmy muzeum kanalizacji „Dętka” – wrażenia niesamowite. W dawnych zakładach włókienniczych,obecnie muzeum, mieliśmy możliwość zobaczyć, jak z  bawełny powstawał materiał.  W blasku jesiennego słońca spacerowaliśmy po Manufakturze Izraela Poznańskiego.

Serdecznie polecamy, szczególnie młodszym  koleżankom i kolegom,  wycieczkę do Łodzi, bo to magiczne miasto,w którym przeszłość spotyka się z teraźniejszością.