BUDAlovePESZT

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
30 września 2019

W środę 11 września 2019 pojechaliśmy klasą na 3 – dniową wycieczkę zagraniczną do Budapesztu. Zanim dotarliśmy na miejsce, zatrzymaliśmy się w Zamku Orawskim położonym nad rzeką Orawą w Słowacji, skąd rozciąga się piękny widok, którego przez niesprzyjającą pogodę  niestety nie dane nam było podziwiać. Następnie spacerowaliśmy po jednym z najbogatszych miast słowackich – Bańskiej Szczawnicy. Reszta drogi minęła w miłej atmosferze.

Do Budapesztu dotarliśmy wieczorem i po odpoczynku, i kolacji od razu udaliśmy się na nocny spacer po mieście. Naszym głównym celem było wzgórze Gellerta górujące nad budynkami miasta. Droga na górę była męcząca, lecz widoki z samego szczytu były tego warte. W drodze powrotnej przeszliśmy przez jeden z pięknych mostów nad Dunajem.

Następnego dnia zwiedzanie rozpoczęliśmy od dzielnicy Pestu. Widzieliśmy między innymi Plac Bohaterów, zamek Vajdahunyad i parlament, na koniec oglądaliśmy ogrody oraz widoki z kolejki, którą jeździliśmy po wyspie św. Małgorzaty. Po zwiedzaniu udaliśmy się do jednej z hal targowych, aby spróbować tamtejszych specjałów pysznych langoszy i zakupić pamiątki. Wieczorem zjedliśmy kolację składającą się z regionalnych dań. Na sam koniec dnia popłynęliśmy w nocny rejs statkiem po Dunaju, co było bardzo przyjemnym doświadczeniem.

Trzeciego, ostatniego dnia zwiedzaliśmy wzgórze zamkowe, widzieliśmy tam piękne wnętrze kościoła Macieja oraz efektowną zmianę warty przed pałacem prezydenckim. W drodze powrotnej do Jaworzna zatrzymaliśmy się w Muzeum Marcepanu w Szentendre, które polecamy każdemu fanowi słodkości.

Pomimo zmęczenia wszystkim do końca wycieczki dopisywały humory. Najciekawszym punktem wycieczki były spacery po nocnym Budapeszcie oraz podziwianie miasta z wysokości diabelskiego młyna, ponieważ miasto nocą ma unikalny klimat.